سفارش تبلیغ
صبا ویژن


مناسبت - شهر خوبان


درباره نویسنده
مناسبت - شهر خوبان
سید حمید کلانتری
در بهار سال 1335 در همت آباد در 30کیلومتری یزد متولد شدم. حدود سه سالگی از یزد به تهران رفتیم. در آن سالها خیلی ها به دلیل خشک شدن قنات آبادی به تهران و اطراف مهاجرت کردند. دوران ابتدایی در میدان بروجردی زندگی می کردیم.وبعد به خیابان پیروزی و کوکاکولا رفتیم. در فعالیتهای فرهنگی،مذهبی مسجد مسلم ابن عقیل و مسجد حضرت محمد ( ص) که از مساجد فعال تهران و منطقه بودند،تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتم. بعد از دریافت دیپلم ریاضی در انشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) پذیرفته شدم. از همان سال اول جزء جمعی بودم که مجموعه فعالیت های مبارزاتی دانشگاه را برنامه ریزی و هدایت می کرد. در سال 56 ازدواج کردم ، حاصل ازدواج 4 فرزند( 2پسر و 2دختر ) می باشد. خدای مهربان را به خاطر داشتن همسرو فرزندانی خوب و همراه همیشه شاکرم. پس از انقلاب یک سال مدیر دبیرستان آذر شدم و از بهار سال 60 به جهاد سازندگی پیوستم. جهاد درسهای بسیار زیادی در امور مختلف به ویژه برنامه ریزی ، مدیریت کار با مردم به ویژه جامعه شریف روستایی نصیبم ساخت. دوسال و نیم معاون ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ و پس از پایان جنگ به عنوان معاون امور اجتماعی وزارت جهاد و بعد معاون ترویج و مشارکت مردمی انتخاب شدم. پس از 4سال ونیم خدمت در این مسئولیت به دلایلی 4سال از جهاد خارج شدم. 2سال به عنوان مشاور وزیر ارشاد و 2سال هم معاون پژوهشی دبیرخانه شوراهای جوانان. با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور در 2 خرداد 76 دوباره به جهاد برگشتم و به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع کشور معین شدم. بعد از 4سال به دعوت دوستان و برادران یزدی و با تصویب دولت به عنوان استاندار یزد منصوب شدم. 4سال و 40 روز هم در این مسئولیت که فضای جدیدی از کار و تلاش در عرصه منطقه ای بود، در خدمت همشهریان خوب و عزیز یزدی فعالیت نمودم و فرصتی فراهم شد تا با نیازها ، استعدادها ، امکانات و محدودیت های توسعه استان از نزدیک آشنا شوم. پس از بازگشت به تهران طی دو سال گذشته به صورت تمام وقت و پاره وقت در دبیرخانه مجمع تشخیص ، به عنوان مسئول کمیته مدیریت و نظام اداری مشغول بوده ام و البته در کنار این موضوع در چند موسسه عام المنفعه و غیردولتی و یکی دو شرکت همکاری نموده ام و حال در خدمت شهرخوبان به عنوان کانونی برای اندیشیدن
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
یزد
انتخابات
مناسبت
دیدارها
پیامها
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
دی 88
بهمن 88
اسفند 88
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
آذر 89
آبان 89
مهر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
تیر 90
مرداد 90
مهر 90
شهریور 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
خرداد 91
مهر 91
آذر 91
آبان 91
دی 91
بهمن 91
فروردین 92
اسفند 91
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
تیر 93
مرداد 93
اسفند 93
بهمن 93
فروردین 94
شهریور 94
فروردین 95
بهمن 94
اردیبهشت 95
تیر 95
آبان 95
آذر 95
اردیبهشت 96
تیر 96
آذر 96
دی 96
اسفند 96
شهریور 97
خرداد 97
اردیبهشت 98
تیر 98
شهریور 98
دی 98
بهمن 98
مرداد 99
مهر 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اردیبهشت 0
تیر 0
خرداد 0
مرداد 0
شهریور 0
بهمن 0
دی 0
خرداد 1


لینک دوستان
یزدنا
یزد فردا
یزدآنلاین
سید محمد خاتمی
توان گستر
رستاق
شهرنیکان
بهارنو
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مناسبت - شهر خوبان

آمار بازدید
بازدید کل :338942
بازدید امروز : 38
 RSS 

الهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر.....
باور اعتقاد به ظهور منجی و دادگستر جهانی و برپاکننده عدل و قسط و پایان بخش ظلم و جور که با قیامش همه ناکامیها از میان خواهد رفت ، ناروایی باقی نمی ماند ، ظلمی بر مظلومی روا نخواهد شد ، حقی پایمال نخواهد گشت ، استعدادهای زمین و اندیشه های انسانها به سرحد شکوفایی و کمال خواهد رسید بذر امیدیست در دل همه جویندگان حق و حقیقت و پویندگان راه کمال و تعالی و به قول اندیشمند انقلابی دکتر شریعتی بدانیم که او منتظر ماست و ما منتظر او .در انتظار ماست تا رخ بنماید ، ظهور او بسته به آمادگی ماست ، او در انتظار شایستگی ماست ، بدانیم تا خود را شایسته و آماده دیدار و همراهی و پیروی اش نسازیم درک ظهورش را نخواهیم داشت . وای بر ما اگر عرض ارادتهایمان زبانی و ریایی و برای برخورداریها و کامجوییهای بیشتر از منافع و مناصب مادی باشد و انتظار و عشق به آن دردانه هستی را ابزاری برای مطامع شخصی خویش سازیم . بیاییم صادقانه ، اندیشه و رفتار خود را با او همراستا سازیم تا از منتظرانش محسوب شویم.


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 9:6 صبح روز جمعه 87 مرداد 25


علی مظهر صداقت و راستی بود. هرگز به امتش دروغ نگفت. برای ماندن و پذیرفتن قدرت نیز حتی به دروغی مصلحتی تن درنداد. 25 سال خانه نشینی را در سخت ترین شرایط برای نگفتن یک دروغ و برقراری نظامی مبتنی بر حق و درستی پذیرفت. چرا که علی واقعا اصولگرا بود و حکومتش حکومتی ارزشی . آیا جز این است که از این ملاکها فرسنگها فاصله داریم؟ جز این است که برای حفظ موقعیت خود و برای مقابله با رقیب ، برای چند روز بیشتر ماندن، حاضریم به هر حق و ناحقی تمسک بجوییم؟ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 12:44 عصر روز شنبه 87 تیر 29


ایام سالگرد امام راحل و قیام پانزده خرداد که با ایام سوگواری فاطمیه همزمان شده بود، پایان یافت.

امسال صداوسیما برنامه‌های جالبتر و جدیدتری در احیا و معرفی یاد و خاطره و اندیشه‌های این بزرگمرد تاریخ اسلام و ایران تدارک دیده بود؛ به ویژه آنچه که با استفاده از آرشیو اخبار در خبر شبکه یک در انعکاس مهمترین وقایع پخش کرد، هر چند که در پاره‌ای از برنامه‌ها، سوژه‌ها کاملا جهت‌دار و گزینشی انتخاب یا حذف شده بودند، ولی به عنوان یک اقدام ابتکاری قابل تحسین و تقدیر بود.ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 7:32 عصر روز دوشنبه 87 خرداد 20


امروز سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام و بهانه خلقت، مادر و دختر پیامبر گرامی اسلام(ص)، همسر و همراه اولین امام شیعه، حضرت مولی الموحدین علی(ع) و مادر سیدان جوانان بهشت جاودان الهی و 9 امام همام دیگر و سرور زنان جهان است. همراه با تسلیت این مصیبت بزرگ، همه عزیزان را به مطالعه خطبه مشهور آن حضرت که تجلی آرمان و اندیشه او در دفاع از آیین پیامبر(ص) و ولایت و امامت همسر و نشانگر عمق اندیشه و ژرف‌اندیشی آن بانوی بزرگ است، توصیه می‌نمایم.

این متن ترجمه جناب سید مهدی شجاعی از این خطبه است:

ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 7:32 عصر روز شنبه 87 خرداد 18


یکی از انسان‌های برجسته و ارزشمندی که توفیق آشنایی و موانست با او را در جهاد یافتم، آوینی بود. آوینی را همیشه با چهره‌ای زیبا، شاد، آرام و امیدوار می‌دیدم. حضورش در هر جمعی مؤثر بود و رفتار و منش و حسن خلق او بر دیگران تأثیر می‌گذاشت. مهمترین ویژگی آوینی ـ که معرف شخصیت برجسته او بود ـ ترکیبی شایسته از اندیشه، عرفان و عمل بود. وی به همان میزان اهل اندیشه، تفکر، قلم و نوشتن بود که اهل عشق، عرفان، معنویت و خلوص بود. و این دو از او انسانی منتزع و جدا از جامعه نساخته بود.

او مرد میدان عمل، جهاد و ایثار بود. گوشه‌گیر و عزلت‌گرا نبود. روشنفکرمآبی بی‌تعهد و جدا از درد و رنج مردم نبود. آوینی روشنفکری روشن‌ضمیر و خداجو و مرد ایمان و اخلاص و تلاش برای خدمت مردم و رضای خدا بود. دست‌نوشته‌های زیبا و عمیق و مستدل او در مجلات «جهاد» و «سوره»، گویای عمق اندیشه و نگرش و تعهد اوست.

آوینی که فارغ‌التحصیل خوش‌ذوق و متخصص در رشته معماری بود، با پیروزی انقلاب در نخستین ماه‌های شکل‌گیری جهاد برای خدمت به محرومترین اقشار جامعه، به جهاد پیوست و پس از چندی، احساس کرد که باید پیام رنج و محرومیت جامعه شریف و رنجدیده روستایی و نیازهای آنان را به تصویر بکشد و به جامعه و مسئولان منعکس سازد؛ بنابراین با تعداد اندکی از دوستان خود، گروه جهاد تلویزیون را تأسیس کرد.

با آغاز جنگ، حضور مؤثر جهاد در پشتیبانی و مهندسی جبهه و عشق و علاقه بی‌دریغ او به ارزش‌های والای انسانی و فضای برجسته ایثار و معنویت که خاستگاه آن در عرصه دفاع و صحنه‌های جهاد و شهادت بود، او را به این میدان جدید وارد ساخت و از آن پس آوینی جز به جنگ و جبهه و آموزه‌های خدایی این محیط، به چیزی نمی‌اندیشید. همه وجودش عشق و دلدادگی به رزمندگان اسلام، ایثارگران و شهیدان شده بود و لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.

او برنامه بسیار زیبا و دلنشین «روایت فتح» را که یکی از مؤثرترین تولیدات هنری به سبک مستند و یادگاری ارزشمند و همیشه ماندگار در تاریخ جنگ و دفاع مقدس است پایه‌ریزی کرد. گروه تلویزیونی جهاد با نقش محوری شهید آوینی، جایگاهی مؤثر در صداوسیما یافت، به گونه‌ای که پس از جنگ نیز آوینی با اعتقادی که در حفظ و نشر پیام‌های برجسته و معنوی برخاسته از میدان‌های ایثار و شهادت داشت، «روایت فتح» را در قالبی جدید ادامه داد و اخلاص و عشق او به این خداجویان عارف، آنچنان در وجودش موج می‌زد که جز پیوستن به آنان، او را آرام نمی‌کرد.

و اینچنین شد که خدایش او را در بیستم فروردین سال 72 به میهمانی خویش پذیرفت و در هنگامه یافتن پیکر شهیدان، به آنان پیوست.

روحش شاد ـ خاطره‌اش همیشه ماندگار



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 10:44 صبح روز شنبه 87 فروردین 24


و ما محمد الا رسول افان مات او قتل انقلبتم علی اعقابکم

امروز پیامبر خدا (ص) از جامعه مسلمانان چشم فرو می بندد و به سوی دنیای باقی و دیدار با معبود و محبوب خود پر می گشاید. اما راه پیامبر باقی است . رسالت و پیام او پیش روی ماست ، قرآن پیامبر را الگوی مسلمانان خواسته است... لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه. برماست که پیامبر بزرگ خود و برجسته ترین مخلوق خدا را بهتر و کاملتر بشناسیم ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 9:7 صبح روز جمعه 86 اسفند 17


امروز هفتم صفر، سالروز ولادت باسعادت امام هفتم حضرت موسی بن جعفر علیه‏السلام است. امام کاظم حدیثی دارند که اگر به آن توجه کنیم، می‏تواند بسیار حساس و سرنوشت‏ساز باشد. ایشان می‏فرمایند:

لیس منّا من لم یحاسب نفسه فی کلّ یوم. فان عمل حسنا، استزاد منه، و ان عمل سیّئا استغفرالله منه و تاب الیه.

از پیروان ما نیست کسی که هر روز حساب نیک و بد خویش را نکند. تا اگر عمل نیکی انجام داده، بر آن بیفزاید و اگر کاربدی انجام داده است، از خداوند برای آن بدی آمرزش بخواهد و توبه کند.



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 6:9 عصر روز جمعه 86 بهمن 26


امروز بیست و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود . طبق سنت سنواتی، به جز یک بار که احتمالا در عملیات والفجر هشت در منطقه بودم، هرسال توفیق حضور در راهپیمایی در یزد یا تهران را داشتم. امسال نیز هراه با تعدادی از دوستان در راهپیمایی همشهریان یزدی شرکت کردم. با توجه به خبرهای رد یا تایید مجدد صلاحیت که در روزهای گذشته به سرعت در شهر پخش شده بود، در طول راهپیمایی مرتب در مواجهه با اقشار مختلف مردم بویژه کسانی که حداقل آشنایی و ارتباطی داشتیم ، این سئوال مطرح می شد که آیا مسئله تاییدصلاحیت حل شده یا نه؟ که در پاسخ می گفتم : انشاءالله حل شده است و نوعا با ابراز خوشحالی و امیدواری سوال کنندگان مواجه می شدم .ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 11:57 عصر روز دوشنبه 86 بهمن 22


از شب قبل تهران وضعیت عجیبی پیدا کرد، درست از ساعت 3 بعدازظهر 21 بهمن که امام لغو حکومت نظامی را اعلام کرده بودند، مردم به خیابانها ریختند. همه جا جوش و خروش بود. همه در صحنه بودند، جوانان مشغول سنگر بندی، صدای تیرانداری پراکنده به گوش می رسید، شب مردم به کلانتریها و واحدهای پلیس و شهربانی حمله ور شدند، کلانتریها با هجوم مردم سقوط می کردند. نظم شهر به دست نیروهای انقلابی افتاده بود. از صبح 22 بهمن در خیابان های اصلی صدای حرکت تانک ها و گاهی شلیک گلوله ها به گوش می رسید، با یکی از دوستان دانشگاه با ماشین هیلمن می چرخیدیم، ساعت نزدیک 6 بعد از ظهر بود که به میدان باغ شاه سابق(حر) رسیدیم.ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 12:44 عصر روز یکشنبه 86 بهمن 21


 چقدر زود 29 سال گذشت!  و امروز بیست و نهمین سالگرد ورود شکوهمند امام به میهن است. یادم می آید که سال 57 ابتدا قرار بود امام حدود یک هفته قبل از 12 بهمن به ایران باز گردند . اما دولت بختیار که می دانست با ورود امام عمر رژیم شاهنشاهی به پایان می رسد، با انواع بهانه ها و راه حل ها نظیر بستن باند فرودگاه و تهدید به زدن هواپیمای امام، تلاش کرد مانع این سفر شود، اما موج مردم عاشق امام و مخالف رژیم، چیزی نبود که بشود با آن مقابله کرد . به یاد دارم که شب ورود امام به همراه دیگر دوستان دانشجو در بهشت زهرا خوابیدیم. بعضی میان قبرها و بعضی در آرامگاه های خانوادگی! از هر دانشگاهی چند گروه انتظامات برای تامین امنیت آمده بودند، تا فردا برنامه سخنرانی امام در بهشت زهرا برگزار شود . ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 6:54 عصر روز جمعه 86 بهمن 12

   1   2      >