سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تابستان 1387 - شهر خوبان


درباره نویسنده
تابستان 1387 - شهر خوبان
سید حمید کلانتری
در بهار سال 1335 در همت آباد در 30کیلومتری یزد متولد شدم. حدود سه سالگی از یزد به تهران رفتیم. در آن سالها خیلی ها به دلیل خشک شدن قنات آبادی به تهران و اطراف مهاجرت کردند. دوران ابتدایی در میدان بروجردی زندگی می کردیم.وبعد به خیابان پیروزی و کوکاکولا رفتیم. در فعالیتهای فرهنگی،مذهبی مسجد مسلم ابن عقیل و مسجد حضرت محمد ( ص) که از مساجد فعال تهران و منطقه بودند،تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتم. بعد از دریافت دیپلم ریاضی در انشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) پذیرفته شدم. از همان سال اول جزء جمعی بودم که مجموعه فعالیت های مبارزاتی دانشگاه را برنامه ریزی و هدایت می کرد. در سال 56 ازدواج کردم ، حاصل ازدواج 4 فرزند( 2پسر و 2دختر ) می باشد. خدای مهربان را به خاطر داشتن همسرو فرزندانی خوب و همراه همیشه شاکرم. پس از انقلاب یک سال مدیر دبیرستان آذر شدم و از بهار سال 60 به جهاد سازندگی پیوستم. جهاد درسهای بسیار زیادی در امور مختلف به ویژه برنامه ریزی ، مدیریت کار با مردم به ویژه جامعه شریف روستایی نصیبم ساخت. دوسال و نیم معاون ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ و پس از پایان جنگ به عنوان معاون امور اجتماعی وزارت جهاد و بعد معاون ترویج و مشارکت مردمی انتخاب شدم. پس از 4سال ونیم خدمت در این مسئولیت به دلایلی 4سال از جهاد خارج شدم. 2سال به عنوان مشاور وزیر ارشاد و 2سال هم معاون پژوهشی دبیرخانه شوراهای جوانان. با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور در 2 خرداد 76 دوباره به جهاد برگشتم و به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع کشور معین شدم. بعد از 4سال به دعوت دوستان و برادران یزدی و با تصویب دولت به عنوان استاندار یزد منصوب شدم. 4سال و 40 روز هم در این مسئولیت که فضای جدیدی از کار و تلاش در عرصه منطقه ای بود، در خدمت همشهریان خوب و عزیز یزدی فعالیت نمودم و فرصتی فراهم شد تا با نیازها ، استعدادها ، امکانات و محدودیت های توسعه استان از نزدیک آشنا شوم. پس از بازگشت به تهران طی دو سال گذشته به صورت تمام وقت و پاره وقت در دبیرخانه مجمع تشخیص ، به عنوان مسئول کمیته مدیریت و نظام اداری مشغول بوده ام و البته در کنار این موضوع در چند موسسه عام المنفعه و غیردولتی و یکی دو شرکت همکاری نموده ام و حال در خدمت شهرخوبان به عنوان کانونی برای اندیشیدن
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
یزد
انتخابات
مناسبت
دیدارها
پیامها
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
دی 88
بهمن 88
اسفند 88
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
آذر 89
آبان 89
مهر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
تیر 90
مرداد 90
مهر 90
شهریور 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
خرداد 91
مهر 91
آذر 91
آبان 91
دی 91
بهمن 91
فروردین 92
اسفند 91
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
تیر 93
مرداد 93
اسفند 93
بهمن 93
فروردین 94
شهریور 94
فروردین 95
بهمن 94
اردیبهشت 95
تیر 95
آبان 95
آذر 95
اردیبهشت 96
تیر 96
آذر 96
دی 96
اسفند 96
شهریور 97
خرداد 97
اردیبهشت 98
تیر 98
شهریور 98
دی 98
بهمن 98
مرداد 99
مهر 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اردیبهشت 0
تیر 0
خرداد 0
مرداد 0
شهریور 0
بهمن 0
دی 0
خرداد 1


لینک دوستان
یزدنا
یزد فردا
یزدآنلاین
سید محمد خاتمی
توان گستر
رستاق
شهرنیکان
بهارنو
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
تابستان 1387 - شهر خوبان

آمار بازدید
بازدید کل :339778
بازدید امروز : 15
 RSS 

در روز چهار شنبه 25 شهریور ، حاج سید باقر حسینی ، معروف به آقا باقر که هم پسر عمه و هم پدر دامادمان مرحوم ناصر اقا محسوب می شد ، در سن 85 سالگی پس از یکدوره نسبتا طولانی بیماری درگذشت. زندگی آن مرحوم در شرایط قبل و بعد از پیروزی انقلاب با فراز و نشیب هایی همراه بود و با تغییر موقعیت های مادی و اجتماعی جدی روبرو گشت . تقارن ادرگذشت ان مرحوم و لیالی قدر شرایط مناسبی برای نزدیکان در طلب آمرزش و مغفرت و دعا برای آن مرحوم قطعا فراهم خواهد ساخت ، دیروز قبل از مغرب در مجلس ختمی که در همت آباد برگزار شده بود و به نماز و افطار ختم گردید شرکت کردم ، جمع زیادی از فامیل نیز آمده بودند. خدایش رحمت کند. 

نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 10:42 صبح روز یکشنبه 87 شهریور 31


دیشب دفتر بنیاد باران در استان یزد با حضور و سخنرانی دکتر عارف که ریاست هیئت مدیره باران را برعهده دارند افتتاح شد . پس از انتخاب اعضای شورای باران ، این شورا اینجانب را بعنوان رئیس دفتر یزد و آقایان دکتر صالح اولیاء ، دکتر میر غنی زاده ، حیدری ، دکتر مدرسی، و خانم عباسقلی زاده را بعنوان اعضا هیئت اجرایی و آقای محمد امامی را بعنوان بازرس برگزید. در ضمن با تصویب هیئت اجرایی قرار شد دکتر صالح اولیاء به عنوان نایب رئیس شعبه مسئولیت مدیریت دفتر را موقتا عهده دار گردند.
نشست افتتاحیه دفتر باران با حضور حدود 150 نفر از مدعوین عمدتا با گرایش اصلاح طلبی در محل پارک علم و فن اوری اقبال با افطار و نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شد . در این برنامه آقای مهندس اولیاء خیر مقدمی گفتند ، آقای زمانی اشاره ای به چگونگی شکل گیری شورا و دفتر در استان نمود سپس اینجانب مطالبی در زمینه ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی و نقش سازمانهای غیر دولتی و از جمله بنیاد باران در اینرابطه مطالبی را مطرح و در پایان جناب دکتر عارف صحبتی تفصیلی در زمینه بنیاد باران و  فعالیتهایش در مرکز و کیفیت پی گیری دفاتر استانی ایراد نمودند. در لابلای صحبت نقدهای جدی به عملکرد دولت و فاصله گرفتن آن از چشم انداز 20 ساله و برنامه 5 ساله مطرح نمودند.
در پایان رسما اینجانب را بعنوان ریئس بنیاد باران یزد معرفی و از همه علاقمندان به توسعه و پیشرفت استان و کشور ، درخواست مساعدت و همکاری نمودند . از خداوند منان و بزرگ توفیق پیشبرد اهداف ارزشمند این بنیاد با جلب همکاری و مشارکت دوستان عزیز و اعضا جدید مسئلت دارم . 


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 11:7 عصر روز شنبه 87 شهریور 30


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه یزد، سید حمید کلانتری استاندار اسبق یزد در ضیافت افطاری فعالین اصلاح‌طلب استان یزد با مقایسه ایران و کشورهای منطقه به لحاظ پیشرفت و توسعه بیان داشت: ما دارای کشوری با امکانات بسیار و توانایی‌های اقلیمی، نفت ، تاریخ و تمدن غنی هستیم.

وی با اشاره به تحلیل اقتصادی و کارشناسانه حسن روحانی در خصوص ارتقاء نرخ رشد اقتصادی از رتبه 19 به 24 و  افزایش فاصله ما با کشورهای منطقه و دنیا، افزایش تورم از حدود 15 به بیش از 20 درصد و ... بیان داشت: نقد کارشناسانه را نبایستی با تخریب اشتباه گرفت. این‌ها واقعیت‌هایی است که وجود دارد که آن هم با درآمدهای نفتی سال‌های اخیر شایسته جمهوری اسلامی نیست. ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 6:31 عصر روز شنبه 87 شهریور 30


در خبرها شنیدیم  و شنیدید که پس از اعتراضات زیادی که به دلیل قبول نشدن عده زیادی از افراد با رتبه بالا در رشته مورد علاقه خود در کنکور و پس از جلسه غیر علنی مجلس و پی گیری نمایندگان مجلس ، سازمان سنجش اشتباه فاحش خود را پذیرفت و در یک اقدام عکس العملی 10% به ظرفیت رشته های بالا دانشگاه های تهران افزود  و اعلام کرد هرکس می خواهد می تواند دوباره انتخاب رشته نماید ؛ واقعا معنای این حرف چیست ؟

برای یک ظرفیت هزارتایی که ایجاد نموده اند ، جماعتی حدود پانصد هزار نفر ( به شرط اینکه نیمی از شرکت کنندگان تصمیم به این کار بگیرند ) دوباره باید همه کاری که یک داوطلب کنکور در بار اول انجام داده است ، انجام دهد . این همه خسارت و اتلاف منابعی که از مردم و دولت صرف می شود ، مسئولش کیست ؟ چه کسی یا کدام مقام پاسخگو است ؟ گاهی بعضی آقایان اسراف یک لیوان آب یا یک ظرف غذا ، یک لامپ اضافی را در مورد هدر رفتن نا بجای امکانات هشداری می دهند ولی از تصمیم و تدبیر غلط خودشان که صدها هزار برابر خسارت و هزینه نابجا ایجاد می کند ، بی تفاوت هستند !!!!!!

در اینجا به یاد روایت و سخن پیامبر گرامی اسلام می افتم که فرمود :

من در آخرالزمان ار فقر امتم نگران نیستم ولی از سوء تدبیر نگرانم .

امید که در مرجعی عادل این تخلفات بزرگ رسیدگی شوند.  



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 11:55 عصر روز دوشنبه 87 شهریور 25


 

پریشب مجلس بزرگداشت شهید محراب، حضرت آیت الله صدوقی در تالار وحدت برگزار شد. این مجلس به ابتکار موسسه یزدی تباران برای تجلیل از شخصیت ایشان به عنوان شخصیتی که در سطح ملی و کشوری ایفای نقش داشت ترتیب یافته بود. البته در برگزاری این نشست بعضی از گروهها، ارگانها و موسسات دیگر نیز به سهم خود همراهی و مشارکت داشتند. از جمله بنیاد اندیشه و احسان توحید که جدیدالتاسیس است و آقایان دکتر امراللهی، غیاثی و حسینی و تا حدی اینجانب در این امر همراهی و مشارکت داشتیمادامه مطلب...

نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 7:9 عصر روز شنبه 87 شهریور 23


در هفته گذشته با هماهنگی قبلی با مسئولین پارک علم و فن­آوری در استان­های اصفهان و آذربایجان شرقی، به این دو استان سفری کوتاه داشتم. مرکز اصلی پارک علم و فن­آوری اصفهان در خارج از شهر با فاصله­ای 45 کیلومتری در جوار دانشگاه صنعتی قرار دارد. هر چند که پارک اصفهان اولین مرکز از پارک­های علم و فن­آوری استانها می باشد و از امکانات بیشتری برخوردار است؛ ولیکن به نظر میرسد استقرار دور از شهر از تحرک و نشاط آن کاسته است. ضمن بازدیدی از  بخش­های مختلف پارک، طی جلسه­ای با معاون پارک ، مذاکرات اولیه برای راه­اندازی دفتر انجمن بهره­وری در پارک بعمل آمد. البته پیشنهاد شد که این دفتر در یکی از ساختمانهای پارک در داخل شهر باشد تا امکان دسترسی به آن بیشتر باشد.ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 2:27 عصر روز شنبه 87 شهریور 23


 بیل گیتس ثروتمندترین مرد دنیا مالک چیزهای ملموس نیست، نه زمین دارد و نه طلا ، نه نفت و نه کارخانه ، نه ارتش و سپاهی . این نخستین بار است در تاریخ بشر که ثروتنمدترین مرد دنیا فقط دانش دارد و بس.
ادامه مطلب...

نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 11:48 صبح روز جمعه 87 مرداد 25


به بهانه مبعث رسول گرامی اسلام
(ص)

از آنجا که امروز با نزول اولین
آیات قران بر پیامبر اکرم (ص) اسلام تولد یافت ، نکته ای به نظرم رسید که مورد
توجه قرار گیرد و آن نوع نگاه به زندگی است در یک تقسیم بندی کلی می توانیم دو نوع
نگاه به زندگی را مشاهده کنیم ، یکی زندگی هدفمند و دیگری زندگی بر اساس پیشامدها
یا روزمرگی ها

 زندگی هدفمند ، زندگی برخاسته از یک جهان بینی مشخص ، تفکر روشن
،ایدئولوژی و چهار چوب فکری شناخته شده است . اما زندگی روزمره ،بهترین مشخصه اش
زندگی برای زندگی است.، که تنظیم برنامه مشخصی ندارد ، هرچه پیش امد خوش آمد این
زندگی عمدتا تحت تاثیر محیط ، جو ، شرایط و خواست دیگران هدایت می شود.

انسانهای موفق و برجسته تقریبا
برخوردار از زندگی هدفمند و ایدئولوژیک بوده اند ، فارغ از نوع ایدئولوژی و چگونگی
انتخاب هدف ، انسانهایی که در طول تاریخ و در جوامع مختلف تاثیر گذار بوده اند، در
این ویژگی که انسانهای باری به هر جهت نبوده اند ، و یا کار نمی کردند برای خوردن
و بخورند برای کار کردن ، بخوانند برای کار پیدا کردن و کار پیدا کنند تا زندگی و
خانواده ای داشته باشند و به هر مصیبتی شده است و تحت هر شرایطی زندگی را به سر
برسانند و روز را شب و شب را به روز برسانند هرچند که ممکن است برای این نوع زندگی
هم هدفگذاریهایی وجود داشته باشد ولی در چارچوبهای متعارف و تکراری برای برخورداری
بیشتر و برای راحت تر زیستن و نه مفیدتر بودن و موثر تر بودن

در یک جمله دعوت پیامبر (ص)،
دعوت به زندگی هدفمند ، جهت دار و مبتنی بر جهان بینی توحیدی و حرکت به سوی کمال و
جانشینی خدا بر زمین و خداگونه شدن است .

اگر ما زندگی و راه و رسم پیامبر
خدا را الگوی خود قرار دادیم و در زمان خود یک تعریفی روشن از یک زندگی مبتنی بر
اندیشه اسلامی و یک زندگی خداپسندانه داشته باشیم و کلیه فعالیتها ، انتخابها و
اقدامات و اعمال و رفتار خود را بر اساس آن تنظیم نمودیم ، می توانیم از دوران
حیات محدود و زودگذر خود استفاده ای شایسته و ارزشمند داشته باشیم و البته باید
بدانیم جهت گیری چنین انتخابی باید استفاده حداکثری از زمان محدود و با روندی
رو  به رشد و تعالی باشد .

در جا زدن ، یکسانی بی تفاوتی ،
اتلاف منابع و امکانات و فرصتها در زندگی هدفمند جایی ندارد ، زندگی و سیره پیامبر
سرشار از چنین نگاه و رفتاری است و هر لحظه و گامش برای یکایک انسانهای مومن و معتقد
الگویی شایسته است.

 

نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 7:28 عصر روز جمعه 87 مرداد 11


در اسلام حتی در پذیرفتن دین نباید اجبار باشد
همایش «دولت، نظام اداری و چشم‌انداز» چهارشنبه 29 خرداد برگزار شد.
این همایش که دبیری آن بر عهده اینجانب بود و به همت کمیته مدیریت و نظام اداری مجمع تشخیص برگزار شد، با سخنرانی آقای هاشمی آغاز شد که نکات جالب و مهمی نیز در صحبت خود مورد اشاره قرار دادند. از جمله این‌که در اسلام انسان‌ها آزادند و نباید بنده و برده باشند، نباید تحت سلطه و اجبار قرار گیرند. در جمهوری اسلامی و قانون اساسی ما نیز این آزادی و حق رأی و انتخاب تأکید زیادی شده است.
ایشان با تأکید بر این‌که باید دست مردم را باز بگذاریم و در کسب و کار آنها بتوانند آزادانه عمل کنند، اضافه کرد که قانون اساسی ما ظرفیت بالایی دارد و اگر همین قانون را کامل اجرا کنیم، یکی از موفقترین کشورهای منطقه خواهیم بود.ادامه مطلب...

نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 10:44 صبح روز چهارشنبه 87 تیر 5



یکی از مشکلات وبلاگ نویسی رعایت نظم و استمرار در تهیه و درج مطلب آنهم مطالب مفیدی که رضایت خوانندگان را تامین کند و این موضوع آنقدر رعایت شود که به صورت یک عادت در آید . حال به یک دیدگاه مثبت و قابل تقدیر اشاره می کنم .
جلسه شورای دبیران و مدیران دبیرخانه مجمع در هفته گذشته برقرار بود . دکتر محسن رضایی که تازه از سفر عربستان همراه با آقای هاشمی ریاست محترم مجمع برگشته بود ضمن اشاره به پاره ای آثار معنوی و روحی این سفر اضافه نمود که در این سفر آقای هاشمی را خیلی خوب و در سطح یک رئیس جمهور برجسته تحویل گرفتند و ایشان نیز از این فرصت حداکثر بهره برداری بویژه در طرح دیدگاههای خود در زمینه تقریب مذاهب و همگرایی در جهان اسلام نمودند و در ادامه آقای رضایی به این نکته پرداخت که چقدر رفتار نادرستی است که چنین شخصیتهایی مورد بی مهری قرار گیرند و این بحث را بازتر کرد که آیا بهتر نیست که نظام از ظرفیت شخصیتهای خود مثل آقای هاشمی ، آقای خاتمی ، آقای ناطق و آقای کروبی که دارای وجهه بین المللی هستنند با نظر و نگاه وسیعتر استفاده نماید و به جای طرد و بی توجهی و تخریب با محبت و احترام از توان فکر و همراهی آنان استفاده نماییم . قطعا این رویه بهتر و با دیدگاههای اسلام و امام نزدیکتر است ....... و در پایان به این آیه اشاره نمود که و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم .....

نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 10:17 صبح روز چهارشنبه 87 تیر 5