سفارش تبلیغ
صبا ویژن


آبان 92 - شهر خوبان


درباره نویسنده
آبان 92 - شهر خوبان
سید حمید کلانتری
در بهار سال 1335 در همت آباد در 30کیلومتری یزد متولد شدم. حدود سه سالگی از یزد به تهران رفتیم. در آن سالها خیلی ها به دلیل خشک شدن قنات آبادی به تهران و اطراف مهاجرت کردند. دوران ابتدایی در میدان بروجردی زندگی می کردیم.وبعد به خیابان پیروزی و کوکاکولا رفتیم. در فعالیتهای فرهنگی،مذهبی مسجد مسلم ابن عقیل و مسجد حضرت محمد ( ص) که از مساجد فعال تهران و منطقه بودند،تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشتم. بعد از دریافت دیپلم ریاضی در انشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) پذیرفته شدم. از همان سال اول جزء جمعی بودم که مجموعه فعالیت های مبارزاتی دانشگاه را برنامه ریزی و هدایت می کرد. در سال 56 ازدواج کردم ، حاصل ازدواج 4 فرزند( 2پسر و 2دختر ) می باشد. خدای مهربان را به خاطر داشتن همسرو فرزندانی خوب و همراه همیشه شاکرم. پس از انقلاب یک سال مدیر دبیرستان آذر شدم و از بهار سال 60 به جهاد سازندگی پیوستم. جهاد درسهای بسیار زیادی در امور مختلف به ویژه برنامه ریزی ، مدیریت کار با مردم به ویژه جامعه شریف روستایی نصیبم ساخت. دوسال و نیم معاون ستاد پشتیبانی و مهندسی جنگ و پس از پایان جنگ به عنوان معاون امور اجتماعی وزارت جهاد و بعد معاون ترویج و مشارکت مردمی انتخاب شدم. پس از 4سال ونیم خدمت در این مسئولیت به دلایلی 4سال از جهاد خارج شدم. 2سال به عنوان مشاور وزیر ارشاد و 2سال هم معاون پژوهشی دبیرخانه شوراهای جوانان. با انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهور در 2 خرداد 76 دوباره به جهاد برگشتم و به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها مراتع کشور معین شدم. بعد از 4سال به دعوت دوستان و برادران یزدی و با تصویب دولت به عنوان استاندار یزد منصوب شدم. 4سال و 40 روز هم در این مسئولیت که فضای جدیدی از کار و تلاش در عرصه منطقه ای بود، در خدمت همشهریان خوب و عزیز یزدی فعالیت نمودم و فرصتی فراهم شد تا با نیازها ، استعدادها ، امکانات و محدودیت های توسعه استان از نزدیک آشنا شوم. پس از بازگشت به تهران طی دو سال گذشته به صورت تمام وقت و پاره وقت در دبیرخانه مجمع تشخیص ، به عنوان مسئول کمیته مدیریت و نظام اداری مشغول بوده ام و البته در کنار این موضوع در چند موسسه عام المنفعه و غیردولتی و یکی دو شرکت همکاری نموده ام و حال در خدمت شهرخوبان به عنوان کانونی برای اندیشیدن
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
یزد
انتخابات
مناسبت
دیدارها
پیامها
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
دی 88
بهمن 88
اسفند 88
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
آذر 89
آبان 89
مهر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
تیر 90
مرداد 90
مهر 90
شهریور 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
خرداد 91
مهر 91
آذر 91
آبان 91
دی 91
بهمن 91
فروردین 92
اسفند 91
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
تیر 93
مرداد 93
اسفند 93
بهمن 93
فروردین 94
شهریور 94
فروردین 95
بهمن 94
اردیبهشت 95
تیر 95
آبان 95
آذر 95
اردیبهشت 96
تیر 96
آذر 96
دی 96
اسفند 96
شهریور 97
خرداد 97
اردیبهشت 98
تیر 98
شهریور 98
دی 98
بهمن 98
مرداد 99
مهر 99
آذر 99
دی 99
بهمن 99
اردیبهشت 0
تیر 0
خرداد 0
مرداد 0
شهریور 0
بهمن 0
دی 0
خرداد 1


لینک دوستان
یزدنا
یزد فردا
یزدآنلاین
سید محمد خاتمی
توان گستر
رستاق
شهرنیکان
بهارنو
وبلاگ فارسی
لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
آبان 92 - شهر خوبان

آمار بازدید
بازدید کل :339656
بازدید امروز : 7
 RSS 

بسم رب الشهداء

به سالروز تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک می شویم. عزاداری ها گسترده تر می شود، مجالس عزا پرجمعیت تر و اقبال مردم بیشتر می شود. آه و اشک و ناله ها نیز سوزناک تر، نذورات و خیرات حسینیه ها پررونق تر می شود، شهر و روستا و شهروندان و روستانشینان حال و هوای دیگری می یابند. صدها هزار متر پارچه سیاه و صدها هزار نفر نیروی کار داوطلب، ده ها هزار نفر مداح و نوحه خوان، ده ها هزار نفر واعظ و سخنران، میلیونها نفر سینه زن، ده ها هزار دیگ غذا،  ده ها و شاید صدها هزار هیئت و مسجد و تکیه در تدارک عزای حسینی هستند.

باز این چه شورش است که در خلق عالم است      باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است؟

در هیچ نقطه و هیچ کشوری، هیچ مراسمی به شکوه و گستردگی آیین عزای حسینی یافت نمی شود. در طول تاریخ نیز چنین است که برای هیچ انسانی و هیچ واقعه و رویدادی چنین بزرگداشتی نه تنها نمی شود، بلکه ده ها برابر کم تر از آن نیز وجود ندارد. واقعا چرا چنین است؟

قیام حسین (ع) و خاندان و یاران باوفایش، واقعه عاشورا و کربلا چه ویژگی های خاصی دارد که این گونه همه را به تلاش و ایثار و از خود گذشتگی و ایثار وا می دارد و به میدان می آورد. قطعا این شور و عشق و محبت الهی است ، خارج از همه عوامل است و بسیار قابل تامل و تدبر که شایسته است همه در ایام و لیالی این رویداد بزرگ، به آن بیندیشند.

اگر به اختصار بخواهم جواب کوتاهی به این سوال بدهم، باید بگویم که حسین (ع) و یاران باوفایش برای خدا کم نگذاشتند، بلکه سنگ تمام گذاشتند و عاشقانه و آگاهانه هر چه داشتند، برای رضای خدا بخشیدند و خدای مهربان مهر و محبت او را در شیعیانش زنده نگه داشت و فوران داد.

امید که در این ایام، معرفتمان را بر حسین (ع) بیفزاییم.



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 4:57 عصر روز یکشنبه 92 آبان 19


کارمندانی که محیط کار و زندگی را به شادی سپری کنند و مورد تشویق مدیران خود قرار بگیرند، بهره‌وری بیشتری در مقایسه با دیگر کارمندان دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان موسسه "ورک پروگرس" در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که میان شادی و رضایت کارگران و کارمندان از زندگی و میزان بهره‌وری آنان در محیط کار رابطه مثبتی وجود دارد.

در پژوهشهای این تیم تحقیقاتی از 312 شرکت انگلیسی، مشخص شد که حجم شادی کارکنان تا 50 درصد راندمان کار آنها را بالا می‌برد.

در این نظرسنجی، 45 درصد از شرکت‌کنندگان که شامل مدیران و کارکنان بودند ابراز کردند که حتی شادیهای مقطعی نیز می‌تواند بهره‌وری آنها را بالا ببرد، از نظر 57 درصد این افراد، سازمان با در نظر گرفتن شرایط کاری خوب برای کارکنان، اولین عامل ایجاد شادی برای پرسنل است؛ 35 درصد، ‌نقش خانواده در شادی افراد را موثر دانسته و 40 درصد نیز در کنار این دو عامل، نقش فرد در شاد کردن زندگی خود را عامل این موفقیت به شمار آورده‌اند.

این تیم تحقیقاتی در گزارش مطالعاتی خود، شادمانی و رضایتمندی در محیط کار را نیازمند تلاش‌های مستمر و برداشتن گام‌های اساسی دانسته و خوشبینی نسبت به کار، مدیران‌ و آینده، کنار گذاشتن نگرش‌ منفی نسبت به کار و زندگی، مناسب دانستن شغل در حال انجام و داشتن حسن خلق را از لازمه‌های ایجاد شادی در نیروهای کار عنوان کرده است.

این گروه همچنین در توصیه به مدیران بر این نکته تاکید دارند که کارکنان همواره نیازمند مشوق‌هایی برای بهتر کردن بازدهی خود هستند که این مشوق‌ها می‌تواند مالی یا معنوی باشد، مدیرانی که در کنار توصیه به پرسنل خود کار آنها را در حد بسیار مناسب و قابل تقدیر می‌دانند در حقیقت مقدمه شادی آنها را فراهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پرتال هلث، پایبندی به قوانین و مقررات، گذشت در برابر اشتباهات کوچک، ترتیب دادن مهمانی‌ برای همکاران خارج از ساعات کار و حتی گردشهای گروهی، از دیگر اقداماتی است که مدیران می‌توانند برای پیشبرد و تعالی اهداف سازمان خود انجام دهند.



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 2:35 عصر روز چهارشنبه 92 آبان 15


"به نام خدای گشایشگر دانا"

خدای منّان را خالصانه سپاسگزارم که به این بنده کوچک چند صباحی توفیق خدمتگزاری به شما مردم شریف، گرانقدر، سخت‌کوش و متدین را عطا فرمود. این توفیق سرآغاز محبت‌ها و اظهار لطف‌های فراوان و متقابل گردید، و البته در دو مقطع زمانی بروز و ظهور گسترده‌تری یافت: یکی در زمان انتخابات مجلس هشتم و یکی در دو ماه اخیر که در انتظار انتخاب و تعیین استاندار بودیدکه بحمد‌الله و المنّه این مهم امروز با انتخاب برادر متعهد جناب آقای مهندس میرمحمدی پس از فراز و نشیب‌های فراوان به سرانجام رسید و با تصویب دولت محترم، ایشان از امروز عهده‌دار مسئولیت خطیر استانداری یزد می‌شوند، ضمن تبریک به ایشان و آرزوی توفیق الهی برای خدمت هر چه شایسته‌تر و تلاش در بهبود وضع مردم و توسعه استان، با اغتنام فرصت نکاتی را معروض می‌دارم:

1- قبل از هر چیز لازم است از همه گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های فرهنگی، علمی، هنری، اجتماعی، پزشکی، صنعتی، بویژه اعضاء محترم شورای شهر، نظام مهندسی ساختمان، هنرمندان موثر استان، اصحاب محترم رسانه‌ها و مدیران مسئول و سردبیران نشریات و مطبوعات، دانشگاهیان و دانشجویان، پزشکان محترم بویژه پزشک حاذق و توانمند استان دکتر فروزان نیا، انجمن مدیران صنایع، اعضاء اتاق بازرگانی ، مدیران روابط عمومی، کارگران عزیز و تشکل‌های کارگری و. . .  مدیران محترم استان، خانواده‌های ایثارگران و شهداء در دوره‌‌های گذشته و حال، ستادهای ائتلاف اصلاح طلبان و ستادهای دکتر روحانی و مدیران محترم یزدی مقیم تهران و دیگر اقشار و گروه‌ها و همه شهروندان که در طول دو ماه گذشته به طرق گوناگون ابراز محبت و بزرگواری برای حضور اینجانب در مسئولیت استانداری نموده‌اند صمیمانه سپاسگزاری کنم. البته انتظار بر این بود که این موضوع با مدیریت بهتر مسائل و در زمان کوتاه‌تری به نتیجه برسد که به دلایل مختلف که ذکر و باز کردن آن‌ها را ضروری نمی‌دانم، به طول انجامید. آنچه برای حقیر موجب افتخار است، وفاداری، اعتماد و بزرگواری و صفای مردم شریف استان نسبت به خدمتگزاری کوچک از جمع خودشان می‌باشد که در این مسیر بارها مرا شرمنده الطاف خویش نمودند.

2- نکته مهمی که همه‌ موثرین، مدیران دولتی و بنگاه‌های خصوصی و نخبگان استان و تشکل‌های مردمی، احزاب و گروه‌ها و شوراهای شهر و روستا لازم است مورد توجه قرار دهند، این که در شرایط امروز، کشور و استان با مشکلات حاد اقتصادی و اجرایی و بحران تحریم و بدهی‌ها و نارسایی‌های شدید  باقی مانده از دولت قبل روبروست. بدیهی است برای برون رفت از این وضعیت، همگان با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها باید به میدان بیایند و دولت تدبیر و امید و مدیران اجرایی استان و بویژه استاندار محترم را مورد حمایت و در جهت رفع مشکلات مشارکت فعال نمایند.

3- مسئله دیگر که انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد، پایان یافتن مباحثی است که قبل از انتخاب مدیریت اجرایی استان بین گروه‌ها و جناح‌ها و در سایت‌ها و مطبوعات، موافق و مخالف، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و حامیِ دولت و نمایندگان مجلس با گرایش‌های مختلف مطرح بود. بدیهی است که اختلاف‌ها باید به رفاقت و همکاری تبدیل شوند تا بتوان با یک حرکت هماهنگ و هم‌جهت و با همدلی و خدمت در جهت رفع مشکلات موجودگام برداشت. یکی از موانع توسعه استان، سطحی‌نگری، قشری‌گرایی، تنگ‌نظری، تعصبات خشک جناحی و فکری، رفتار‌های تخریبی و ناصواب، افت صداقت‌ها و عدم یک‌رنگی قلب و زبان و عمل است. این نارسایی‌ها مانع پیشرفت و توسعه استان بوده و هستند؛ آنچه مهم است، اینکه از فرصتی که برای خدمت برای هر یک از ما در هر حد و سطحی پیش می آید، حداکثر بهره‌برداری برای رفع مشکلات مردم و کسب رضایت الهی صورت پذیرد و شکر این توفق را به جا آوریم. بدیهی است مقام‌ها و موقعیت‌ها درگذرند وآنچه می ماند، اعمال و کارهای ماست، پس پیش از هر چیز به اصالت اعمال و کیفیت ارائه خدمات بپردازیم تا آثاری ماندگار از خود در اذهان و اندیشه‌ها باقی گذاریم.

4- در پایان امید است استاندار محترم و تیم‌اجرایی و همکارانشان با برنامه‌ریزی مناسب و کارشناسانه و شناخت دقیق اولویت‌ها و محدودیت‌ها و تنظیم برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت، به هر چه بارورتر ساختن و ارتقاء بهره وری زمینه‌های توسعه استان بویژه در حوزه توسعه منابع انسانی، آموزش عمومی و عالی، توسعه علمی و نرم‌افزاری خاصه در حوزه پزشکی، رشد و توسعه گردشگری، مدیریت صحیح بر منابع و معادن و حمایت از تولید و کارفرمایان و صنعتگران و دیگر ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی استان موفق به کسب تأییدات خداوندی گردند. آنچه مسلم است  همچون همیشه بیش از گذشته لازم است موضوع تأمین آب و طرح انتقال آب در اولویت برنامه‌های استان، البته در عمل و اقدام قرار گیرد؛ موضوعی که بارها مورد تأکید بزرگان کشور و شخص مقام معظم رهبری قرار گرفته است و از حدود نه سال قبل در دست اقدام و پی‌گیری بوده و مجوزهای قانونی آن اخذ شده است.

امید است آنچنان فضای زیبایی بر استان حاکم شود که هر کس در هر شرایطی و در هر شغل و کار و مسئولیتی، دغدغه اصلی‌اش رشد و توسعه استان و شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های مادی و معنوی آن باشد. به گونه‌ای که یزد در سطح ایران و جهان بدرخشد و بر اعتبار و خوشنامی یزد و یزدی هر روز افزوده شود که البته یزد این شایستگی را هم دارد. و بدانیم که اگر خالصانه در این راه گام نهیم، مشمول این آیه قرآن خواهیم شد که:

 

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا و انّ الله لمع المحسنین

ان شاء الله

 

                                                                                                     ارادتمند همه همشهریان خوب و عزیز

                                                                                           سید حمید کلانتری

                                                                                                                       92/08/08



نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 4:0 عصر روز چهارشنبه 92 آبان 8


فقیهی:  آقای مهندس اولیا به نکته ای اشاره کردند که به نظر می رسد بحث اصلی کشور مسئله جاری زدگی است.یعنی برای مسایل روزمره مسایل کلان را کنار می گذاریم. با توجه به تجریه ای که در این حوزه دارید و با عنایت به همایشی که اخیرا انجمن بهره وری برگزار کرد،این سئوال مطرح است که آیا به دلیل همین روزمرگی،شاهد حضور قوی مسئولان رده بالای کشور در همایش اخیر نبودیم؟ آیا این بی مهری زنگ خطری برای حوزه بهره وری نیست که مسئولان برای دغدغه های جاری نتوانستند برای این موضوع وقت بگذارند؟ به نظر شما مشکل کجاست؟

کلانتری: باید ابتدا این سئوال را مطرح کرد که آیا مشکل و درد حس شده است؟ به نظر می رسد که این درد حس نشده است. مثل آن راننده ای شده ایم که ماشین اش خراب است، ولی حرکت می کند .در حالی که توجه نمی کند که با این ماشین خراب ممکن است هزینه های زیادتری بر دوش او تحمیل شود. به نظر من هنوز عمق فاجعه حس نشده است که بهره وری ما در بین کشورهای منطقه از متوسط هم پایین تر است.هنوز حس نشده که در 25 کشور - کشورهای منطقه- رتبه 22  در بهره وری سرمایه داریم. هنوز حس نشده که برای رفع مشکلات اساسی و اقتصاد پایدار ،باید سهم بهره وری را بالا ببریم.درحالی که آنچه موجب پایداری می شود بهره وری است. بخشی که مروبط به سرمایه گذاری است با فروش نفت انجام می شود.این چالش و نقطه بحران است که اقتصاد پایدار اقتصاد متکی به بهره وری است. نکته دیگر این است که آیا ما به عنوان NGO قادر به دفاع از حقوق موضوعه خودمان هستیم یا خیر؟ بهره وری کلید بسیاری از مشکلات کشور است. بهره وری موجب ایجاد مزیت رقابتی می شود. اگر به بهره وری برسیم می توان در بازار رقابتی موفق شد. حضور در بازار رقابتی موجب افزایش صادرات شده و به درآمد ارزی می انجامد.در نتیجه افزایش تولید،رفاه و کاهش تورم اتفاق می افتد. همه بحران ها به شرطی قابل رفع است که به بهره وری توجه ویژه شود. ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 5:21 عصر روز دوشنبه 92 آبان 6


فقیهی: هدف این جلسه مشخص کردن جایگاه نهادهای تخصصی است واینکه چه اقداماتی باید انجام بدهند که بهره‌وری در سطح بالایی در اقتصاد کشور قرار بگیرد.سئوال کلیدی این است که جایگاه NGO ها در فضای تخصصی کشور را کجا می بینید؟این سئوال از این جهت مهم است که بهره‌وری جایگاه مناسبی در کشور ندارد و در حد توان  اقتصاد کشور کار مناسبی بر روی  آن انجام نشده است.نتیجه پژوهشی که طی سال های 1930 تا 1980 در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه انجام شده، نشان می دهد که سهم بهره‌وری عوامل کل در 12 کشور صنعتی 49 درصد سهم رشد را  به خود اختصاص داده است که این رقم در بین 20 کشور در حال توسعه 31 درصد گزارش شده است. درحالی که براساس گزارش عملکرد برنامه چهارم توسعه از هدف برنامه که 3/3 سهم رشد را پیش بینی کرده بود، سهم  بهره وری عوامل تولید تنها 6/1 درصد هدف برنامه محقق شد. این درحالی است که در سالهای 78 و 88 بهره‌وری کل عوامل منفی بوده و به ترتیب -8/3 و-4/3  گزارش شده است. مرحوم دکتر عظیمی مطرح می کرد که در 4 حوزه می توانیم آمادگی دولت‌ها رابرای توسعه بررسی کنیم که این 4 مرحله نمایانگر میزان  توسعه در کشور هاست. اول دخالت دولت در نیروهای نظامی و انتظامی، عوامل اقتصادی، ایدئولوژی و سازمان ها و تشکل‌های غیر دولتی. این نهادها چه نقشی می توانند داشته باشند که ما در  زمینه توسعه قرار بگیریم و مشکلات اقتصادی فائق شویم و اصولا با عنایت به  مشکلات زیربنایی در حوزه تفکر و مبانی بهره وری، نقش نهادهای غیر دولتی و NGO های تخصصی چیست؟

کلانتری:سه عامل موثردر اداره امور کشورها و حکمرانی موثر است؛ دولتها، بخش خصوصی و نهادهای مدنی. اگر این سه گروه نقش خود را به خوبی ایفا کنند، حکمرانی خوب شکل می گیرد. در کشور ما این نقش را دولت ایفا کرده است. البته بخش خصوصی نیز نقش موثر خود را ایفا نکرده است. نقش نهادهای مدنی یا سازمان‌های غیر دولتی در این میان حداقل بوده و جایگاه موثری نداشته اند. قانون تجارت را بررسی کنید؛ نقش و جایگاه بخش دولتی بسیار پررنگ است. از همین رو نهاد غیر دولتی موقع پول درآوردن شبیه بخش خصوصی می شوند و موقع خرج کردن باید نقش دولت را ایفا کنند. در صورتی که باید تعریف و جایگاهی برای کیفت و تعامل بین جایگاه دولت و نهادهای مدنی وجود داشته باشد و بتواند این مجموعه را در کنار هم قرار دهد. در واقع باید زبان مشترکی بین دولت و بخش خصوصی، دولت و نیازهای جامعه، دولت و مطبوعات شکل بگیرد که در این زمینه نقص هایی وجود دارد. چون مسایل بخش خصوصی خوب مطرح نمی شود. مسایل دولت خوب ارایه نمی شود.این دو  با هم تعامل ندارند. نقش نهادهای غیر دولتی شفاف سازی است. یعنی باید بتوانند این اطلاعات را برای جامعه تشریح کنند. اگر دولت از جایگاه خود خارج شده یا بخش خصوصی خوب نقش خود را ایفا نمی کند ،نهادهای غیر دولتی باید وارد عمل شوند. آنها باید بتوانند دولت را در حوزه عملکردی خود مورد سئوال قرار بدهند. مسایل مردم را مطرح کرده و عملکردهای موفق را مورد تشویق قرار بدهند و درمقابل عملکردهای ناموفق را مورد نقد قرار دهند. مشارکت در برگزاری جایزه یکی ازاین موارد است که می تواند کمک شایانی کند تا عملکردهای موفق بیشتر خود را نشان بدهند. این شیوه در فعال کردن نهادهای مدنی بسیار مهم است. اگر بخواهیم نقش نهادهای مدنی را سهم بندی کنیم، اگر قرار باشد این نقش در اداره امور کشور 20 درصد باشد. امروز این سهم کمتر از 2 درصد است و این نشان می دهد که فاصله زیادی با نقش واقعی داریم. هنوز تشکل های قوی شکل نگرفته اند. تشکل ها نیاز به رسانه خوب و حمایت های خوب دارند. نیاز به حضور در عرصه های تصمیم گیری دارند.

ادامه مطلب...


نویسنده : سید حمید کلانتری » ساعت 5:20 عصر روز دوشنبه 92 آبان 6